A nyomtatott magazinoknál kitüntetett szerepe van a címlapnak. Azonban a látogatók egy online felületre szinte biztosan nem a címlap felől érkeznek.
A jó nyomtatott címlap titkait nem véletlenül firtatják a kutatások. Egy magazin esetében viszonylag nagy azoknak az aránya, akik a címlap alapján döntik el, hogy megvásárolják-e az újságot vagy sem.
Az online felületek azonban teljesen másképp működnek. a Google Analytics óta tudjuk, hogy egy site esetében a látogatók tipikusan nem a címlapra érkeznek. Egy hirdetés, vagy egy facebook kampány során tetszőleges termék, vagy szolgáltatás oldalára irányíthatjuk a forgalmat. Ezek az ún. landing page-ek nagyon fontos szerepet töltenek be, hiszen egy-egy lehetséges belépési pontot jelentenek a honlapunkra. Érdemes alaposan átgondolni, milyen célt szeretnénk elérni a segítségükkel, és ennek a minél pontosabban definiált célnak alárendelni a tervezést. Online felületek esetében tehát nem pusztán a címlapot, hanem több belépési pontot is meg kell tervezni, össze kell hangolni.
Érkezhetnek néhányan Az oldalainkra mutató linkekről, amelyeket azonban nem mi határozunk meg. Az értékesnek ítélt tartalmainkat fogják más oldalak hivatkozni, így minden egyes oldalra úgy kell tekinteni, mint potenciális kezdőlapra. A jó címlapnál sokkal fontosabb a jó navigációs rendszer, amely a site tetszőleges pontján elérhető, és egy pillantással feltérképezhető, hogy milyen jellegű információkat hol talál a látogató. A jó navigációs rendszer minél kevesebb beágyazást tartalmaz, egyértelmű, és egyszerű. Érdemes a kialakult konvenciókat követni, a kreatív, szokatlan megoldások itt könnyen visszaütnek.
A legtöbben ráadásul még csak nem is a linkekről, hanem a keresőből érkeznek. A navigációs rendszeren túl ezért fontosak a kereső optimalizált oldalak, amivel elérhető, hogy olyan kulcsszavak alapján találjanak ránk, amelyekhez köze van a honlapunknak.
De akkor milyen is a jó online címlap?
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: